Hubungi Kami

Assalamualaikum waramahtullahi wabarakatuh.

Tuan-tuan dan puan-puan serta muslimin dan muslimat yang dikasihi dan dirahmati Allah sekalian.

Bagi membolehkan anda menghubungi kami melalui emel, sila isikan dengan lengkap borang yang terdapat di bawah ini berserta dengan komen, pertanyaan atau tempahan kitab yang ingin dibuat dan seterusnya hantarkan kepada kami.

Terima kasih.

Amin.

603 Replies to “Hubungi Kami”

  1. Assalamualaikum tuan guru hj shaari, sy hj alipah dari sabah telah membeli buku warisan ilmu tok kenali kelantan 7 petala langit 7 petala bumi , sy ingin mmbuat pengesahan berkenaan halaman 78 di buku tuan, adakah halaman tersebut mmg kosong atau terdapat sambungan daripada muka surat 77. mohon pencerahan berkenaan muka surat 77 hingga 78 sekiranya terdapat sambungan krn terlepas cetak dan semoga tuan dpt mmberi pnjelasan bkenaan tajuk d muka surat 77-78 dan hubungi sya melalui alamat berikut: alipahj@sesb.com.my .
    sekian.

    Like

  2. Assalamualaikum tuan guru hj shaari, sy hj alipah dari sabah telah membeli buku warisan ilmu tok kenali kelantan 7 petala langit 7 petala bumi , sy ingin mmbuat pengesahan berkenaan halaman 78 di buku tuan, adakah halaman tersebut mmg kosong atau terdapat sambungan daripada muka surat 77. mohon pencerahan berkenaan muka surat 77 hingga 78 sekiranya terdapat sambungan krn terlepas cetak dan semoga tuan dpt mmberi pnjelasan bkenaan tajuk d muka surat 77-78 dan hubungi sya melalui alamat berikut: alipahj@sesb.com.my .

    sekian.

    Like

  3. Assalamualaikum tuan guru hj shaari, sy hj alipah dari sabah telah membeli buku warisan ilmu tok kenali kelantan 7 petala langit 7 petala bumi , sy ingin mmbuat pengesahan berkenaan halaman 78 di buku tuan, adakah halaman tersebut mmg kosong atau terdapat sambungan daripada muka surat 77. mohon pencerahan berkenaan muka surat 77 hingga 78 sekiranya terdapat sambungan krn terlepas cetak dan semoga tuan dpt mmberi pnjelasan bkenaan tajuk d muka surat 77-78 dan hubungi sya melalui alamat berikut: alipahj@sesb.com.my .
    sekian. terima kasih

    Like

  4. asalamualaikum tuan.
    sy hisham ingin btanya 1 soalan yg slalu sy tercari2..
    semua nya allah.hbs 2 kalo dah x nampk diri.apa fungsi kita sbgai manusia?

    Like

  5. Assalamualaikum Tuan Guru, pertanyaan saya ialah….boleh kah saya menjadi murid tuan dengan hanya mengikuti ceramah tuan melalui video yang ada di youtube ini. Walau bagaimana pun saya mengucapkan terima kasih kerana memberi penerangan yang jelas berhubung ilmu makrifat ini. Terlalu susah untuk mendapat seorang guru yang memberi kefahaman sebegini. Aamiin.

    Like

  6. Assalam Ayah..saya sedang mencari tulisan Ayah mengenai dimanakah haram nya anjing tapi x jumpa. Boleh kah Ayah bagitau bulan bila ianya dipost. Terima kasih.

    Like

  7. Semoga kite berjln di atas jln yg lurus DEMI mencri Erti KESUCIAN, KEBESARAN dn menegakkn KEBENARAN hye kerana ALLAH…
    Aamiin….

    Like

  8. Assalamualaikum.. Saya masih baru disini utk belajar tentang ilmu makrifat.. Izinkan sy bertanya tentang penjagaan hati. Seperti yg sedie maklum, untuk mengenal Allah dan belajar ilmu mengenal Allah ini hati perlulah bersih dan dijaga dengn betol. Bagaimana permulaan utk kita mmbersihkan hati sdgkan bnyk perkara berkenaan perasaan baik mahupun tidak tergerak dr hati. Contohnya sy beri situasi di sini; sepasang suami isteri. Suami nye bekerja dan isterinya hanya suri rumah tangga. Suatu hari si isteri merasakan ade perkara buruk berlaku atas suaminye kerana suaminya kerap pulang lewat. Apabila isterinye selidik dan mncari kenapa suaminya pulang lewat dan terbukti ape yg dirasa ole hatinya itu betul, adakah ini dikatakan penyakit hati juga? Seperti pada awlnya si isteri berperasangka buruk tapi akhirnya ape yg si isteri rase itu semue menjadi perkara yang betul. Allah juga yg menggerakkan hati bukan? Cume sy ingin meminta pendapat dr sudut seperti ini. Harap tuan sudi membantu dan menjawab pertanyaan sy. Sy sangat berminat dgn ilmu ini . Terime kasih 😊

    Like

  9. Ass wr wb ,blog makrifat tok kenali.kelantan ,saya bambang dari indonesia ,setelah saya melihat video di youtube ,dan melihat blog ini ,kelihatanya ada ketertarikan atas diri saya ini lebih mengetahui tentang makrifatullah,memang kebetulan saya ini telah lama mencari tentang jatidiri ini tapi masih setengah -setengah ,mungkin karena penjelasan yg saya terima selama ini kurang jelas ,maka dari itu ada niatan saya untuk membeli kitab ilmu 1 dulu ,biar dapat aku pelajari ,bagaimana saya dapat mendapatkan kitab itu padalah posisi saya di indonesia ,sederhanya cara belinya bagaimana ,tolong diberi infonya trims

    Like

  10. Tuan saya sentiasa baca your website n sangat interesting.so saya terkejut mendapat news your books diharamkan.saya ingin membeli nya.how? Boleh beli cara pos? Thnx Tuan.

    Like

  11. Assalam Tuan Hj,

    Saya ada meninggalkan komen pada satu entri Tuan pada tahun 2013, tapi saya tak pasti sekiranya komen tersebut sampai atau tidak kepada Tuan, jadi saya nukilkan ia sekali lagi di sini.

    Di dalam entri tersebut Tuan menyatakan Iblis asalnya malaikat, tetapi Allah sendiri menyatakan Iblis adalah dari golongan Jin, iaitu:

    Dan (ingatlah) ketika Kami (Allah) berfirman kepada para Malaikat: “Sujudlah kamu kepada Adam!! Maka sujudlah mereka kecuali iblis. Dia adalah dari golongan jin, maka ia mendurhakai perintah Tuhannya. Patutkah kamu mengambil dia dan turunan-turunannya sebagai pemimpin selain Aku, sedang mereka adalah musuhmu? Amat buruklah iblis itu sebagai pengganti (dari Allah) bagi orang-orang yang zalim. (QS. Al-Kahfi: 50).

    Jadi bagaimanakah Tuan menerangkan tentang perselisihan ini?

    Juga, pernahkah Tuan terfikir yang berkemungkinan Iblis mendakwa kepada malaikat bahawa perintah sujud kepada Adam itu merupakan satu ujian hanyalah bertujuan memberikan alasan-alasan kenapa ia tidak mahu sujud, sepertimana manusia kadang-kala tidak mahu mengaku bersalah? Sedangkan Allah sendiri memberitahu kedurhakaan Iblis itu adalah kerana takabbur (al-Baqarah ayat 34)

    Sememangnya kemungkaran Iblis itu adalah irodhat Allah, tetapi kesesatan sesetengah manusia juga merupakan irodhat Allah. Hanya kerana ianya kehendak Allah, tidak bermaksud ia semestinya berlandaskan niat yang baik oleh pelaku.

    Like

  12. Tuan guru,terangkan cara istilah bertaubat,saya ikut ceramah tuan guru dalam you tube,tuan guru kata tidak boleh bertaubat,sebab di masa akan datang kita tidak tahu lemungkinan dosa tersebut kita akan buat semula.maaf kalau bahasa kurang baik,harap penjelasan.

    Like

  13. assalamuaaalikumm..
    bolehkah sy berguru hanya melalui pembelian dvd dah buku sahaja.. tmpa ustaz
    kerana sy ingin membeli smua dvd berkenaan ilmu makrifat
    terima kasih

    Like

  14. asalam tuan guru , boleh tak saya nak jadi anak murid atau anak angkat tuan supaya saya dpt lagi mempelajari ilmu makrifat tok kenali lebih dalam … saya sanggup berguru dgn ustaz dan sentiasa bersama ustaz ke mana saja … saya betul2 nak mengenal allah yg esa …

    Like

  15. Assalamualaikum,nak tanya ni bila tuan turun ke Keningau.Sabah?Sila hubungi saya di nombor h.pon 0145577218 kerana saya berminat utk belajar ilmu tersebut.

    Like

  16. Maaf kan Saya tuan haji Saari, saya shuhaidi dari shah Alam, nak pesan kitab semuanya, yang dah ada pada Saya 2 kitab, jangan sampai terlihat ada nya diri Dan pencarian ilmu dipenghujung rasa. Hantar kan ke alamat Saya saperti dibawah:-
    Shuhaidi bin Abdul Rahman
    No 1, jln cili 4, 24/28D, seksyen 24, 40300, shah Alam, selangor. Bagitahu Saya no acc tuan, nanti Saya bankinkan.
    No h/p Saya 019-6945668.

    Like

  17. Assalamualaikum ustaz brp kos sekiranya sy ingin membeli kitab ilmu mengenal Allah dan koleksi video ceramah lengkap kitab tersebut

    Like

  18. Assalamualaikum wrb..
    Bagaimana sy dapat memperoleh buku2 tuan? dan sy tinggal di indonesia sorong papua…serta pembayarannya bagaimna? Terimakasih

    Like

  19. assalam tuan. saya pernah mengikuti 2 kali ceramah tuan dan sekarang saya telah bertukar ke negeri penyu pantai timur. boleh saya tahu jadual ceramah tuan di negeri penyu pantai timur. saya amat berminat dengan ceramah2 tuan.
    terima kasih.

    Like

  20. Assalamualaikum

    Nama saya Johar Nafia dari spore. Saya amat tertarik dengan ceramah tuan Hj Shaari membuat saya terus teringin berjumpa dgn tuan sebab saya ada beberapa kemuskhilan peribadi yg selama ini saya inginkan jawapan. Dengan izin Allah.
    Terima kasih.

    Like

  21. Assalamualaikum wbt.

    Saya mempunyai saudara dari Kalimantan Indonesia yang berhajat untuk bertemu dengan tuan Ustaz dalam masa terdekat ini untuk menimba ilmu.

    Dia ingin tahu sekiranya tuan Ustaz mempunyai kelapangan waktu dan sekiranya ada, di mana tempat yang sesuai.

    Jazak Allah Khairan Khasira

    Like

  22. salam pak ustas?sy ingin memiliki buku pak ustas? kitab mengenal diri dan mengenal Allah bagaimana sy bisa dapatkan pak ustas?

    Like

    1. Tuan. Harga rm 126.00 utk 2 naskah dan rm 70.00 utk pos laju utk ke indonisia. Jumlah rm 196.00. Tuan blh buat bayaran melalui western union kpd hj shaari mohd yusof . 168-01-12 flat sentul utara 3.15000 Sentul kuala lumpur.

      Like

  23. Assalamuallaikum wr.wb saya gafar orng Indonesia, sy tertarik dengan ilmu makrifat Dan sudah melihat di YouTube tentang ceramah yg tuan guru sampaikan, saya mau bertanya semua sudah dilalukan Allah Dan telah tertulis lo hul mahpuz, terus siapa nanti yang akan mendapat siksa atau azab Allah klo kita tidak solat?

    Like

  24. assalamu’alaikum tuan haji. saya ingin bertanya, apa pandangan tuan haji berkaitan orang yang belajar tarekat sampai jadi gila. sebab pada pandangan saya orang gila tiada ada yang mau diserahkan lagi pada Allah kerana sudah gila. saya pernah terfikir bahawa orang gila adalah tahap makrifat tertinggi kerana semua kelakuan orang gila hanya sifat ALLAH jua. mohom pencerahan tuan haji yang dikasihi…

    Like

  25. Assalamu alaikum Pak. Sy dr Indonesia. Sy lihat ceramahnya di youtube bagus sekali. Sy mau beli kitabnya, bgm caranya ? Terima kasih sebelumnya

    Like

  26. Assalamualaikum,

    Saya ada mendengar ceramah tuan guru. Disni saya ingin sedikit pencerahan, tuan guru ada mengatakan bahawa Iblis itu Azazil dimana dahulu dia terdiri dari golongan malaikat. Ini bertepatan dengan konsep didalam agama seperti kristian yang mengatakan Iblis itu fallen angel.

    Namun didalam Al-Quran Sura Al-Kahf ayat ke-50, Allah telah memberitahu kita bahawa Iblis adalah dari kalangan jin. Bole tuan guru beri pencerahan? Wallahu’alam.

    Dan (ingatkanlah peristiwa) ketika Kami berfirman kepada malaikat: “Sujudlah kamu kepada Adam”; lalu mereka sujud melainkan iblis; ia adalah berasal dari golongan jin, lalu ia menderhaka terhadap perintah Tuhannya. (Quran 18:50)

    Like

    1. salam, maaf kerana mencelah soalan abu khidr untuk tuan haji. yang saya tau iblis mahluk jin yang tercipta dari api yang taat beribadah sehingga Allah tempatkan Azazil dikalangan malaikat. sampai sekarang pun iblis masih tidak mau sujud pada Adam tapi patuh kepada Allah atas janji iblis dengan Allah. betul kan saya klu salah. untuk rujukan sila layari kisah iblis yang terjatuh dari langit ketujuh.

      Like

  27. Assalamualaikum ww
    saya ingin mendapatkan semua kitab ini pak ustad , mohon dikirimkan kealamat saya :
    Mursal Amsir
    Jl Tk Tambusai/Nangka gg intan korong no 14 RT/RW 001/006 kel kampung tengah kec sukajadi . Pekanbaru RIAU Indonesia.

    dan mohon dikirim berapa harganya dan no rek Bank Ustad
    TerimaKasih

    Like

  28. Assalamu alaikum pak sy sdh SMS ke sini 019 4444 713 tapi kok blm dibalas yah ?
    Sy dr Indonesia. Apa bapak ada email atau sebaiknya bgm ?
    Alamat sy di Taman Villa Meruya Blok G4 No 7 Jln Haji Lebar Kav DKI Meruya Utara, Jakarta Barat, Indonesia. Pesan buku “Ilmu mengenal Allah” 1 buah.

    Like

  29. salam ayahnda sy memiliki kitab karangan ayahnda yang bertajuk mengenal diri blhkah saya nk bljar dengan cara berhadapan sbb sy susah nk faham jika hnya belajar melalui buku sy skrng bekerja di negeri sembilan trma kash ayahnda aslmualikum

    Like

  30. Assalamu alaikum pak. Sy sdh lama menunggu bagaimana caranya sy membeli buku bapak ? Sy transfer kemana Pak ?
    Sy sms bpk blm dibalas.

    Sy dr Indonesia. Apa bapak ada email atau sebaiknya bgm ?
    Alamat sy di Taman Villa Meruya Blok G4 No 7 Jln Haji Lebar Kav DKI Meruya Utara, Jakarta Barat, Indonesia. Pesan buku “Ilmu mengenal Allah” 1 buah.

    Like

  31. Assalamualaikumwarahmatullah . saya Muhammad Yusuf dari Negeri Sembilan . Saya ada pertanyaan yang ingin ditanya . Jika saya bertemu dengan seorang wali Allah , apakah maksud yang ingin disampaikan disitu ? Harap dapat perjelaskan .

    Like

  32. Benarkah ilmu ini dipelajari drpd tok kenali yg belajar drpd syeikh daud fatani sedangkan mereka berdua hidup di zaman berbeza

    Like

  33. Assalamualaikum..maafkan sy terlebih dahulu..sy mau bertanya..bagaimana cara sy masuk sebagai murid di perguruan tok kenali..wassalam

    Like

  34. inila tuan guru penipu! gunakan agama perdaya perempuan! punya anak bini sendiri masih ganggu keluarga org hanya kerana harta!!! berhati2 tuan2 semua – terutama tuan2 yg nmpak berharta hati2 dengan ini guru silap2 isteri2 tuan2 die sapu!

    Like

Leave a comment