Hubungi Kami

Assalamualaikum waramahtullahi wabarakatuh.

Tuan-tuan dan puan-puan serta muslimin dan muslimat yang dikasihi dan dirahmati Allah sekalian.

Bagi membolehkan anda menghubungi kami melalui emel, sila isikan dengan lengkap borang yang terdapat di bawah ini berserta dengan komen, pertanyaan atau tempahan kitab yang ingin dibuat dan seterusnya hantarkan kepada kami.

Terima kasih.

Amin.

603 Replies to “Hubungi Kami”

  1. ass,slam pak kyai sya giman dri Indonesia berminat untuk membeli kitab + dvd,tpi sya sudah mencoba kirim sms tpi tak terkirim smsnya,apakah ada cara lain untuk pemesanan tersebut,terima kasih

    Like

  2. Assalamualaikum tuan haji, hamba ingin bertanya akan kesesuaian ilmu hakikat sebigini disebarkan melalui internet. Pada pendapat hamba ilmu sebegini kurang sesuai diajarkan dalam laman web kerana ini rahsia Allah, adalah merbahaya kepada perahu perahu kecil. Pentafsiran akal manusia adalah berbeza dan kefahaman mengenai Ilmu ini perlu kepada guru hakikat.
    Nabi pun mengajarkan hakikat kepada 4 sahabat yang rapat sahaja. Wallahualam

    Like

  3. aslkm….
    terima kasih tuan guru kerana banyak menyedarkan kami dengan izin Allah,,,,
    semakin kami belajar, semakin kami rasa tidak berilmu….kerana ilmu itu pun milik Allah….:)

    Like

  4. Itu fahaman tok kenali…fahaman dan ajaran Allayarham Sheikh fadhil bentan bin Haji Abu bakar lain pula…!!!
    Ilmu hakikat..ialah belajar mengenal Allah..kemudian diri la mengenal Allah!!!
    Sudah mengenal siapa diri..baru la mengenal siapa Allah..!!!
    Nak tau nama Allah..bt apa gi jauh2..sampai nak cari inspektor polis la..nak buang batu dlm air la…kelakar la pulak..waakkaakakak.
    Cari la guru murshid…sesungguhnya Allah lah yg paling dekat dgn kita…malah mak bapak,adik beradik,anak beranak pon kekadang jauh dgn kita…
    Guru murshid yg tersembunyi ini la la yg akn menyuluh perjalanan murid2..nya.
    Dalam pengajian mengenal Allah..banyak benda yg tersembunyi akn dipelajari..
    Itu la..wajibnya ank murid berlajar jadi kasyaf…ingat senang ker…?
    Kasyaf pula banyak peringkatnya..kasyaf kecik..kasyaf pertengahan dan kasyaf besar…!!!!
    Walau kasyaf besar sekali pon blm tentu bole melihat Allah…!!!!
    Kelebihan kasyaf besar dpt tengok kaabah dpn mata itu pon dah bersyukur..dpt berjumpa para2..nabi dan rasol..dah bersyukur..itu pon dgn izin Allah…
    Ingat senang2..nak mencapai.kasyaf besar..berpuluh tahun bertapa pon blm tentu!!!
    Yang dipilih Allah.sahaja akn mencapai ini semua..bkn semua…wakakak

    Like

  5. Asslamualaikum Wrbt.

    Tuah Hj.Sahari…Sehubungan dengan kedatangan haji ke Sabah pada 28/05/2014 atas Jemputan Warga Madrasah sempena Majlis Pecah Tanah Tapak Baru Madrasah Nur Ikhwan di Keningau Sabah. boleh tak Haji… bawah 10 set buku setiap satu daripada 5 buah buku dan bawa CD Ceramah dalam 10 set juga.

    Sekian Wasslam

    Syarbini Bin Kasim
    Setiusaha Madrasah Nur Ikhwan
    H 014-8504413

    Like

  6. Tuan haji, saya zahari mohammad dri port klang selangor. Saya ada membeli 3buah kitab. Saya telah memasukkan duit rm200 pada bulan2 lalu. Seorg sudah bulan 5 tp tidak smpai lagi. Saya ada bukti menyimpan resit bank in. Bila saya boleh dpt kitab tu ye ? Harap tuan haji, baca dan ambik tindak balas secepat mungkin.

    Like

  7. adakah dengan membaca buku-buku ini sy mampu untuk mengenal atau pun perlu juga kepada mencari guru untuk betul-betul mengenal?

    Like

  8. Assalamualaikum Tuan Haji,..
    sy nak tumpang bertanya sedikit perihal pengenalan diri.
    (1) Adakah kita boleh mengukur jika kita sudah mengenal diri kita sebenar yg kelak akan menghantar kita ke hadirat Allah SWT.
    (2) Apakah kita dapat menyengajakan keluar diri dari diri (dillalah)?
    Terima kasih.

    Like

  9. salam tuan. saya.ingin memesan buku yan bertajuk “mENgenal diri” dan “mengenal allah”. Ada lagikah stok bukunya? boleh tak tuan hantarkan ke alamat saya : sumini binti suep . no. 82, jalan makmor, bandar tun razak, cheras, 56000 kuala lumpur. boleh tak pihak tuan kemukakan cara pembelian buku ? sekian, terima ksih.

    Like

  10. Salam.tuan, saya dan suami betminat utk membeli buku tuan yg brtajuk “mengenal allah” dan “mengenal diri”. Bolehkah tuan kirimkan ke alamat kami di No. 82, Jalan Makmor, Bandar Tun Razak, Cheraz, 56000 Kuala Lumpur. Boleh tak pihak tuan nyatakann cara pembayarannya. Kami sudah lama berharap utk mndapatkn manfaat drpd ilmu pngetahun Tok Kenali ini. Terima kasih.

    Like

  11. assalamualaikum tuan guru, saya berminat untuk mendapatkan kitab-kitab ini, bagaimanakah untuk saya mendapatkan kitab karangan tuan? diharap tuan dapat email saya cara untuk mendapatkan buku ini.

    Like

  12. Tuan guru hj. shaari yang dimulyakan Allah, uang sudah saye pos kan ke Alamat tuan Guru Hj. Shaari, tanggal 14 Mei 2014, dengan menggunakan Wester Union ke alamat tn. hj. shaari SHAARI MOHD. YUSOF. 168-01-12 SENTUL UTARA 3, JALAN SENTUL, 51000 SENTUL KUALA UMPUR. apakah pin/MTCN nya buleh saya tulis disini?

    Like

    1. Ajaran Ilmu Makrifat (Mengenal Allah/Diri) Oleh Mohd. Yusof Cik Wook Yang Disebarkan oleh Haji Shaari Mohd Yusof
      Akidah Muzakarah
      419 reads ShareThis

      Keputusan
      Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Ke-106 yang bersidang pada 21 – 22 Oktober 2014 telah membincangkan Ajaran Ilmu Makrifat (Mengenal Allah/Diri) Oleh Mohd. Yusof Cik Wook Yang Disebarkan oleh Haji Shaari Mohd Yusof. Muzakarah telah membuat keputusan seperti berikut:

      1. Setelah meneliti fakta-fakta dan hujah-hujah yang dikemukakan, Muzakarah mendapati bahawa Ajaran Ilmu Makrifat (Mengenal Allah/Diri) yang disebarkan oleh Haji Shaari bin Mohd Yusoff melalui buku “Mengenal Diri Ilmu Peninggalan Tok Kenali Kelantan”, “Mengenal Allah Ilmu Peninggalan Tok Kenali” ceramah-ceramah yang disampaikan, DVD siri ceramah dan Laman Sesawang yang digunakan untuk menyebarkan ajarannya mengandungi perkara-perkara yang mengelirukan dan menyeleweng seperti yang berikut:

      i. Bertentangan dengan fakta sejarah
      Dakwaan ilmu yang diperolehi adalah peninggalan ilmu Syeikh Daud al-Fatani yang diwarisi oleh dua ulama terkenal, iaitu Tok Kenali dan Tok Selehong adalah satu pembohongan, kerana kedua ulama tersebut tidak sempat berguru dengan Syeikh Daud Al-Fatani yang meninggal tahun 1846, iaitu lebih 22 tahun sebelum kelahiran kedua-dua ulama tersebut.

      ii. Membawa fahaman Mujassimah, Jabariyyah dan Muktazilah
      Jumhur ulama telah bersepakat bahawa fahaman ini adalah bertentangan dengan akidah Ahli Sunah Wal Jamaah.

      iii. Membawa fahaman Liberal dan Pluralisme agama
      Fahaman ini juga didapati menyeleweng dari aspek akidah dan syariah seperti mana telah diputuskan dalam Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia Kali Ke-74 yang bersidang pada 25-27 Julai 2006.

      iv. Membawa fahaman Wahatul Wujud
      Doktrin wahdatul wujud ini adalah menyeleweng dari pegangan Ahli Sunnah Wal-Jamaah

      v. Mentafsir nas-nas agama seperti al-Quran dan Hadis mengikut logik akal dan tidak merujuk kepada kitab-kitab muktabar.

      2. Sehubungan itu, Muzakarah bersetuju memutuskan bahawa ajaran Ilmu Makrifat (Mengenal Allah/Diri) yang dibawa oleh Haji Shaari bin Mohd Yusof adalah sesat dan menyeleweng dari ajaran Islam yang sebenar berlandaskan pegangan Ahli Sunnah Wal Jamaah.

      3. Oleh itu, semua bentuk pengajaran, penerbitan dan pengedaran bahan-bahan ajaran beliau melalui apa jua medium hendaklah dihentikan dan diharamkan serta-merta.

      4. Muzakarah juga menggesa semua pihak berkuasa agama negeri-negeri dan JAKIM serta agensi-agensi lain yang berkaitan supaya mengambil tindakan segera menyekat kegiatan dan penyelewengan Ajaran Ilmu Makrifat ini.

      Like

  13. As Salamualaikum, Tuan Guru, saya berminat untuk memahami dan mendalami ilmu dari Buku-buku Tuan,Ilmu mengenal Diri dan iLMU mengenal Allah.. saya tinggal di negeri Melaka, No H/p saya 014-6365134.Bagaimana caranya saya memiliki buku berkenaan. Terima Kasih.

    Like

  14. assalamualaikum tuan haji , mcam mana cara saya nk beli semua dvd yg tuan haji buat stakat ini dan berapa haraganya ? mcm mana nak bank in duit dvd yang sy nk beli tu ? bila tuan haji balik kelantan ? kerana saya ingin menyertai cramah tuan haji,

    Like

  15. Assalamu’alaikum wr.wb …. Tuan Guru Hj Shaari.. Saya ada lah pengunjung blog Tuan Guru sudah hampir sembilan bulan dan saya ingin membuat tempahan kitap Makrifat Tok Kenali Kelantan 1 naskah kitap mengenal Allah, 1 naskah kitap mengenal Diri, 1 naskah kitap Mati sebelim mati,1 naskah kitap Cahaya di atas Cahaya, 1 naskah kitap 7 petala langit 7 petala Bumi, dan 19 keping dvd Makrifat Tok Kenali Kelantan ….. Terima Kaseh Tuan Guru Hj Shaari mohon doa dan restu Tuan Guru ….. Aminn

    Name: kas kazan bun kassim
    Alamat: Blk 623 woodlands drive 52
    #09-14 singapore (730623)
    Telephone: +6584845240

    Like

  16. Assalamualaikum,
    Saya Malek dari Melaka, ingin memiliki semua naskah buku dari tuan dan juga cd , cuma bagi saya peluang untuk datang bertemu Tuan sendiri, saya akan datang dari Melaka. Saya baru kehilangan seorang Guru di Melaka , yang ada kesamaan dengan penerangan Tuan.Yang menerangkan tentang Lautan TAUHID .Yg tak berhuruf tak bersuara . ALLAH HU AKBAR . Saya bertemu laman Tuan pada 8.00pagi 1 puasa 2014. Ini no TEL saya ; 0166698034, message alamat Tuan dan saya datang. Moga dapat bertemu dalam bulan puasa ini.

    Like

  17. Buat edatiak…cuba kaji surah ali Imran 92 ” HAKIKAT KEBENARAN TIDAK AKAN SESEKALI DAPAT TERCAPAISEBELUM KAMU MENGELUARKAN APA(HARTA) YG KAMU CINTAI”…. apa yg aku dapati ilmu ini tidak ada nilai sedikit pun dgn apa yg diminta kerana terlalu tinggi dn berharga nya ia hinggakn tidak ada tukaran dgn nilaian apa pn dimuka bumi ini….ini jelas berdalilkn firman allah ini hendak tahu kne bersedekah keluarkan sedikit harta(duit) kamu barulah kebenaran akan kau dapat!…dan kaji juga surah al mujadalah 12…nt aku terangkn maksudnya…kau kaji dulu bersusah payah sedikit buka alquran …jika tiada(quran) dirumah jgn lokek membeli baru tahu apa isi didalamnya….jd sebelum mengeluarkan kata2 kena sgt berhati2… takut dikata org bodoh sombong…. maaf ya

    Like

  18. Salam…terima kasih atas perkobgsian ilmu yang tuan haji lakukan d sini. Saya baru bermula mengikuti serba sedikit ilmu yg tuan haji sampaikan. Namun saya ada beberapa soalan yang tak terjawab. Bolehlah hendaknya tuan haji memberi sedikit ilmu berkaitan dosa dan pahala. Jika kita belajar jalan ilmu ini. Kita memahami mati sebelum mati. Bererti kita tiada. Jika kita tiada bagaimana halnya dengan perbuatan dosa kita? Dan bagaimana halnya berkaitan syurga dan neraka? Mohon ilmu dan penerangan dari tuan haji. Moga Allah membuka jalan pemahaman untuk saya. Terima kasih.

    Like

  19. assalamualaikum tuan guru,sy pernah mengikuti perkembangan tuan guru di youtube dan berhajat untuk membeli cd ceramah tuan guru seperti ilmu makrifat mengenal diri dan mengenal allah.berapa harganya ?

    Like

  20. tuan guru saya nak semua 19 kpg koleksi vcd, alamat : LOT 5664,TAMAN PMC JLN TANAH MERAH- PASIR PUTIH 18500 MACHANG KELANTAN. MINTA TUAN GURU HANTAR NO AKAUN UNTUK PEMBAYARAN.

    Like

  21. assalamualaikum tuan guru, saya berminat untuk mendapatkan koleksi ceramah dvd kesemua 19 keping. boleh kiranya tuan poskan ke alamat berikut:
    No 9 Jalan alam suria 16/02, seksyen 16, 42300 bandar puncak alam, selangor.
    nama : Hasrulazha baharin
    no tel: 019-3355306
    mohon tuan sms saya no akaun untuk saya bank in.
    terima kasih.

    Like

  22. Assalamualaikum wbth tuan, saya seorang peminat ilmu kesufian sejak dari sekolah rendah lagi. Bermacam-macam buku dan aliran tasauf serta filsafat yang telah saya pelajari. Namun begitu, cuma sebahagian kecil yang saya fahami bahkan lebih banyak lagi yang belum jelas lagi. Alhamdulillah, setelah saya mendengar pengajian tuan melalui Youtube dan membaca salah satu buku tuan, pemahaman saya semakin jelas lagi. Kebelakangan ini, rindu saya terhadap ilmu makrifat ini semakin tak terkawal lagi.

    Oleh itu, saya bercadang untuk mengikuti kelas pengajian tuan secara langsung. Memandangkan saya mempunyai masalah pengangkutan, saya hanya mampu menghadiri kuliah tuan jika diadakan di sekitar Kuala Lumpur ataupun Shah Alam.

    Pertanyaan saya, adakah pihak tuan menganjurkan kuliah tetap di suatu tempat? Jika ada, ini amat memudahkan saya menghadirinya.

    Jjika tidak ada, bolehkah saya mohon jadual kuliah pengajian tuan yang bakal diadakan di sekitar Selangor bagi tahun 2014 ini?

    Semoga Allah swt merahmati tuan. Terima kasih

    Like

  23. salam , tuan guru haji shaari saya berminat untuk mendapatkan kitab kitab ilmu , saya ada menghantar tax msg ke 019 444 4713 tetapi tiada maklum balas , mohon maklum balas tuan guru cara untuk mendapatkan kitab kitab ilmu

    Like

  24. Assalamualaikum pada Tuan Guru Hj Shaari

    Mohon izin saya sdh mendengar dan mencoba memahami keterangan (pengetahuan) dari Tuan Guru yang telah ada di yuotube.

    Untuk saat ini hanya itu yang mampu saya lakukan, mohon izin dan bantuan doa dari Tuan

    Maaf kalau ada tulisan saya yang tidak berkenan

    salam
    Rizal dari Aceh

    Like

  25. Asalamualaikum..
    tuan guru hj shaari yg Allah cintai..
    bagaimana cara pemesanan kitab dan cd untuk daerah indonesia ..? mohon jawaban
    wasalam..

    Like

  26. Assalamualaikum Tuan Guru Hj Shaari. saya berminat hendak mendapatkan buku ini iaitu kitab mengenal diri dan kitab mengenal Allah. masih adakah buku ini untuk saya order.kiranya ada, berapakah kos dan pos untuk kedua dua buku tersebut.

    Like

  27. Assalamu’alaikum wr.wb, tuan guru haji shaari saya jug sangat berminat untuk mendapatkan kitab mengenal diri, mengenal Allah, 7 petala langit dan 7 petala bumi, mati sebelum mati, dan cahaya diatas cahaya, tambah biaya kirim ke indonesia berapa tuan guru ?

    mohon dibalas tuan guru..
    nama dan alamat saya :

    Tony Afriyanto
    Jl.Bandulang Gang 1A no 27 RT.01 RW.04
    Malang
    Indonesia – Jawa Timur
    No handphone +62857 8582 5331

    Like

  28. Assalammualaikum..maaf bertanya..bukankah untuk belajar ilmu makrifat ALLLAH memerlukan guru yang mursyid..jika saya memberli buku ini,dimanakah boleh saya berguru?bolehkah saya berguru melalui tuan Haji..dimanakah boleh saya berjumpa tuan haji dan berguru bersama tuan Haji..mohan jawapan segera dari tuan Haji..Barakallah.. =)

    Like

  29. Assalam tuan. Semuga tuan dirahmati Allah senantiasa. Sebelum saya bertanya ingin saya merakamkan ucapan terimakasih kepada tuan kerana banyak membantu saya dalam memahami ilmu hakikat. Saya telah mengikuti video2 rakaman kelas ilmu tuan di youtube. Alhamdullilah..dgn izin Allah, walaupun saya masih daif tentang ilmu Allah ini namun banyak ilmu yg tuan sampaikan melalui video2 itu telah menolong saya menyelami ilmu mengenal diri dan mengenal pencipta diri ini. Ingin sekali saya dgn izin Allah swt belajar dan mengikuti kelas2 ilmu tuan secara live. Adalah harapan saya jika tuan boleh berkongsi jadual2 kelas tuan utk masa akan datang, terutamanya jika diadakan disekitar selangor, kl atau n sembilan. Tk. Ameen.

    Like

  30. Salam tuan haji saari.. . Sya bsukur dgn khadiran tuan dpatlah kiranya org speti sya yg da lama mnantikan org speti tuan yg berani mmperjuangkan kbenaran dlam agama. . Sya amat mnyanjungi tuan dgn kupasan ilmu yg sgt mndalam lg brmakna bg skalian pncari ilmu makrifat . . Sya bharap tuan tdak akn bhenti untk mnympaikan ilmu wlaupun pedih untk dlalui. . Dsni kalau boleh sya ingin mmesan buku mngenal ALLAH dan mgenal DIRI . . dan 2 keping vcd. . Dan ini alamat sya . . YAMIN NASSER NO.6 LORONG 17.POSKOD 89357 KAMPUNG WARISAN INANAM .KOTA KINABALU SABAH. Dan ini no.tel sya 0143708030 . . Nnt tuan bole smskan akaun tuan ke nmbor tel sya. .

    Like

  31. Salam tuan haji saari smoga shat dan drahmati slalu. . .sya amat mgagumi kberanian tuan dlam mnegakkan sbenar2 ilmu. . .sya brharap tuan tdak akn pena mgalah wlaupun pedih untk dlalui. . .krana insan speti tuan lah bak bintang bg ahli di langit.. .

    Like

  32. Assalammualaikum tuan.. Tumpang bertanya bila tuan akan berada di kuala lumpur atau selangor… Bapa mertua saya teringin berjumpa dengan tuan.. Saya ada memiliki koleksi buku2 tuan.. Dan bapa mertua saya hampir khatam kesemua buku tuan.. Dan sebab itu beliau teringin berjumpa tuan… Terima kasih..

    Like

Leave a Reply to Yusrizal Cancel reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s